ورق s235jr یکی از انواع ورق فولادی است. که همانند ورق سیاه St52 دارای کاربرد بسیار در صنایع است.

ورق s235jr-قیمت ورق s235jr-فروش ورق s235jr-فولاد ساختمانی-ورق ساختمانی

مشخصات فنی ورق s235jr سبب شده تا از آن برای ساخت انواع تجهیزات، تأسیسات، سکوهای نفتی و… استفاده کرد. از این رو برندهای مختلف ایرانی و خارجی اقدام به تولید و فروش ورق S235jr نموده‌اند.

ورق S235jr چیست؟

این نوع ورق یک نوع فولاد آلیاژی (Alloy Steel Plate) است. که در دسته ورق‌های کم کربن قرار می‌گیرد. وجود عناصر مختلفی نظیر نیکل، منگنز، فسفر و مس باعث ارتقای برخی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ورق شده است. امروزه ورق S235jr در گریدهای مختلفی تولید می‌شود که هر یک کاربرد خاص خود را دارند. استفاده در صنایع خودروسازی، ساخت لوله، انواع سازه‌های ارتباطی و قطعات از مهمترین آنهاست.

مزایا

این ورق فولادی دارای ویژگی‌ها و مزایای متعددی است. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاربرد

استفاده از ورق s235jr به دلیل مزایایی نظیر قابلیت ماشین‌کاری، استحکام مناسب و تنوع بالا، بسیار رایج است. در این راستا مهمترین کاربردهای این نوع ورق را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

مشخصات فنی

ورق s235jr-قیمت ورق s235jr-فروش ورق s235jr-فولاد ساختمانی-ورق ساختمانی

وزن

یکی از پارامترهای کلیدی در مشخصات فیزیکی و مکانیکی، وزن ورق است. وزن ورق s235jr به عوامل متعددی بستگی دارد. که مهمترین آن ابعاد و اندازه ورق می‌باشد. طبیعتاً هرچه مشخصات ظاهری نظیر ضخامت، عرض و طول ورق بیشتر باشد. فولاد مصرفی نیز بیشتر است. بنابراین ورق s235jr از وزن بالاتری برخوردار خواهد بود.

گریدهای ورق S235jr

این نوع ورق در گریدهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود. از جمله آنها می‌توان به ورق S235jrG2,S235jrC,S235jr+N,S235jr2 اشاره کرد. انواع گریدهای ورق اس 235 جی آر، شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. میزان عناصر موجود در ساختار فولاد، شکل‌پذیری وزن ورق S235jr و برخی خواص مکانیکی از تفاوت اصلی آنهاست.

نحوه اطمینان از کیفیت ورق s235 jr

برای اطمینان از کیفیت ساخت این نوع ورق و انواع پروفیل فولادی روش‌های مختلفی وجود دارد. بدون شک انجام آزمایش و تست ورق مهمترین و مطمئن‌ترین روش است. در این راستا تست‌های مختلفی بر روی ورق S235jr انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به آزمایش رادیوگرافی، آنالیز شیمیایی، تست نفوذ رنگ، تست ضربه و آزمون خوردگی اشاره کرد.

علاوه بر بررسی نتایج آزمایشگاهی، خرید از مرکز معتبر و باسابقه نیز راه حل خوب و مطمئنی برای خرید با کیفیت است. چراکه مراکز باسابقه به دلیل اعتبار بالای خود در زمینه تأمین ورق s235jr، محصول با کیفیتی به مشتریان ارائه می کنند.

ضخامت، سایر و ابعاد

سایز و ابعاد این ورق همانند سایر ابعاد ورق سیاه ST37 می باشد.

از سایز ورق 2 میل تا 15 میل ورق s235jr توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید می‌شود. که به صورت رول و شیت عرضه می‌شود. و سایز ورق 8 میل تا 100 میل توسط شرکت اکسین خوزستان تولید و به صورت شیت عرضه می شود.

در تولید فولاد آلیاژی از عناصر مختلفی چون: سیلیسیم، منگنز، آلومینیوم، سدیم، نیکل، مس، کربن، منیزیم، مولیبدن. کلسیم، کروم و کبالت با درصدهای مختلفی استفاده می شود. ورق آلیاژی دارای انواع مختلف دیگری هم هست که در ادامه مهمترین آنها را نام برده. و به توضیح هریک از آنها برای شما خواهیم پرداخت.

هریک از عنصرهایی که در این بخش درباره آنها صحبت کردیم. ویژگی هایی به ورق می افزاید، به عنوان مثال استفاده از تیتانیوم در ورق آلیاژی، سختی و استحکام آن را بهبود خواهد داد. در ادامه جدول متداولترین عناصری که به ورق آلیاژی اضافه می‌شوند را ببینید:

ورق آلیاژی-فروش ورق آلیاژی-قیمت ورق آلیاژی-ورق A283-ورق a516-ورق a36

ورق آلیاژی چگونه تولید می شود؟

این نوع ورق نیز همانند اکثر مقاطع فولادی، به دو صورت نورد گرم و نورد سرد تولید می شود. معمولاً به ورق‌های آلیاژی تولید شده با نورد گرم، ورق سیاه نیز می‌گویند.

برای خرید این نوع ورق روش‌های مختلفی وجود دارد. خرید حضوری و آنلاین از جمله آنهاست. محدودیت در زمان و مکان، استعلام قیمت، حجم سفارش و مشاوره خرید از تفاوت های آنها محسوب می‌شود.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

سلام، پاسخگو هستیم