ورق هاردوکس 550

ورق هاردوکس 550 ورق ضد سایش ساخت شرکت SSAB سوئد می باشد. که دارای سختی حدود 550 برینل است.

ورق هاردوکس 550-فولاد هاردوکس 550-فروش ورق هاردوکس-hardox 550

ورق هاردوکس 550

خواص مکانیکی و سختی مناسب سبب کاربرد فراوان آن در صنایع گوناگون شده است. تنوع سختی و خواص مکانیکی و ضد سایش بودن از مهمترین ویژگی های ورق هاردوکس است. در زیر توضیحات کاملی در این خصوص ارائه میشود.

ورق هاردوکس ورق های فولادی آلیاژی با مقاومت به سایش، سختی و ضربه پذیری بالا هستند. با توجه به شرایط کاری و سختی مورد نیاز، ورق هاردوکس دارای سختی های 400، 450،550، 600، برینل و حتی بالاتر میباشند. و بر همین اساس نامگذاری می شوند. با افزایش سختی مقاومت به سایش افزایش و چقرمگی و انعطاف پذیری این ورق ها کاهش می یابد. ولی در هر شرایطی چقرمگی، مقاومت خمشی، مقاومت به سایش و جوش پذیری قابل قبولی از خود نشان داده اند.

طول عمر ورق هاردوکس 550

ورق هاردوکس با ترکیب سختی، استحکام و مقاومت بالا، خود را بعنوان فولادی مقاوم در برابر سایش برای افزایش عمر مفید تجهیزات. قطعات و سازه ها در سخت ترین محیط ها ثابت کرده است. مطالعات انجام گرفته در شرکت فولاد SSAB نشان می دهد. عمر مفید قطعات و تجهیزات ساخته شده با ورق های هاردوکس تقریباً سه برابر بیشتر از فولادهای معمولی است.

به بیان شرکت سازنده: ((هنگامی که دو، پنچ یا حتی ده بار یا بیشتر عمر مفید تجهیزات خود را افزایش می دهید. می توانید رشد بهره وری (و پس انداز خود) را مشاهده کنید)).

چقرمگی ورق هاردوکش 550

به لطف مقاومت و چقرمگی بسیار زیاد، ورق هاردوکس در برابر شوک، لرزش، انفجار، ضربه و سایش مقاومت می کند. و با تجهیزات مناسب کارگاهی، می توانید آن را خم کنید. فرم و جوش دهید.

ورق هاردوکس در برابر ترک و گسترش ترک مقاومت می کند. در محیط فرسایشی، که ایجاد ترک و شکست ممکن است. غیرقابل پیشبینی و هزینه بر باشد، امنیت تجهیزات و افراد مسأله بسیار مهمی است. ورق ضد سایش هاردوکس به شما کمک می کند خطرات را به حداقل برسانید. تا تجهیزات شما، و تجارت شما طول عمر بالاتری را دارا باشد.

مهمترین ویژگی هایی که از تافنس یا چقرمگی بالای ورق هاردوکس حاصل می شود. می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

قیمت ورق هاردوکس

ورق های ضد سایش از نوع ورق های وارداتی می باشند. ورق هاردوکس 550، ورق ضد سایش شرکت ساب سوئد می باشد. ولی برندهای دیگری مانند دورستات، دیلیدور و… از شرکت های آلمانی، اتریشی، ژاپن و… موجود است. در بازار ایران ورق های ضد سایش چینی و هندسی نیز موجود است. که کیفیت پایین تری نسبت به ورق های اروپایی دارند.

قیمت ورق هاردوکس و سایر برندهای مطرح شده تابع قیمت های جهانی فلزات و نرخ دلار می باشد.

برندهای مشابه Hardox عبارت است از:

ورق های ولدوکس (weldox)

دورستات (Durostat)

کرسابور (Creusabo)

ورق ضدسایش دورستات

این نوع فولاد آلیاژی که دورستات (Dursotat) نامیده میشود. محصول تولیدی شرکت وستالپاین اتریش است. دورستات تنها ورق ضدسایش تولید شده از طریق فرآیند کوئنچ مستقیم است.

این محصولی تولیدی در گریدهای سختی مختلفی هاردوکس از 400 الی 600 برینل ساخته میشود. زیرا ساختار خاص این نوع فولاد باعث. افزایش مقاومت به سایش و قابلیت ماشینکاری آن نسبت به سایر . فولادهای ضدسایش میگردد.

ترکیب شیمیایی

ترکیب شیمیایی این نوع فولاد موجب افزایش قابلیت جوشکاری آن نسب به. فولادهایی با سختی برابرند. به طوری که در ضخامت های کم نیازی به پیش گرم قبل از عملیات جوشکاری نیست.

سطوح عاری و بدون از عیوب این نوع فولاد آلیاژی دورستات. این نوع فولاد را بر خلاف فولادهای ضدسایش تولیدی توسط روش کوئنچ غیر مستقیم. Reaustenising Harening QR – Offline . بی نیاز از ترمیم سطحی و رنگ آمیزی پس از تولید میکند.

سختی بالا و مقاومت به سایش فولادهای دورستات نیز منجر به افزایش ماندگاری محصول و کاهش وزن سازه یا دستگاه میگردد. هم چنین فولادهای ضدسایش دورستات دارای سطحی با کیفیتی عالی بوده و از جوش پذیری مناسبی برخوردارند.

کاربرد ورق ضدسایش هاردوکس دورستات

از کاربردهای متنوع این نوع فولاد میتوان به استفاده آن در صنایع معدنی,فولادسازی,تولید سیمان, ادوات کشاورزی, لایروبها و غیره اشاره نمود. بعلت سختی و مقاومت سایشی بالای فولاد دورستات . استفاده از آن موجب افزایش ماندگاری قطعات تحت سایش. و در نتیجه کاهش قابل توجه هزینه های تغمیر و نگهداری میشود.

ورق فولادی ضدسایش DILLIDUR – دیلیدور

ورق فولادی ضدسایش dillidur -(دیلیدور) در اغلب صنایع همچون صنایع تولید فولاد. معادن سنگ, فلزات و سیمان, سایش و خوردگی و فرسایش اداوات و سایل فلزی برای تولیدات کالا هزینه بر و مشکل ساز است.

خطوط انتقال مواد ,شوتها, سیلوها, تیغه های برش,دامپ تراک ها,فن ها, شاول ها و باکت ها, تجهیزاتی هستند که میبایست. بیشترین میزان مقاومت به سایش و فرسایش در عملیات تولید فرآورده های صنعتی میبایست از خود نشان بدهند.

کیفیت آلیاژ – DILLIDUR

کیفیت آلیاژ – dillidur برای ایجاد مقاومت بالا در ابزار مورد استفاده برای تولید کالاهای صنعتی . به فولادهای با کیفیت و مقاوم و ضدسایش چون DILLIDUR دیلیدور در گریدهای مختلف جهت مصرف در شرایط گوناگون نیاز است.

تصمیم این که چه نوع فولاد آلیاژی و ورق ضدسایشی در و در چه ضخامتی و چه نوع گریدی. در سیستم سایشی بازدهی مناسبی خواهد داشت تابع عوامل مختلفی است.

در حالت کلی یک سیستم سایشی TRIBOLOGICAL SYSTEM دارای چهار رده ی اصلی بر اساس استاندارد DIN 50320 است.

ACTIVE BODY

active body که در سیستم عمدتاً شامل مواد ساینده میشود. اعم از سنگ, خاک,ماسه, سیلیس و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

PASSIVE BODY

passive body قسمتی از سیستم سایشی که با مواد ساینده دیگر است.

ACCOMPANYING SECONDARY

accompanying secondary شامل ماده بینابین که میتواند آب , روغن, اسید,هوا یا سایر مواد باشد . در قسمت active – body , passive body میباشد.

AMBENTMEDIUM – ENVIRONMENT

ambentmedium -environment فاکتورهای محیطی – رطوبت , نمک, خشکی هوا, دما و غیره که سیستم سایشی در آن عمل میکند.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

سلام، پاسخگو هستیم