فروش لوله آلومینیوم-قیمت لوله آلومینیوم-آلیاژ ضد زنگ دارای خاصیت رسانای الکتریکی

لوله آلومینیومی-قیمت لوله آلومینیومی-فروش لوله آلومینیومی-aluminium-آلیاژ ضد زنگ

لوله آلومینیومی از فلز آلومینیوم به سبب استحکام و مقاومت بالا و در عین حال سبکی و وزن کم. تجهیزات و ادوات متفاوتی تولید می شود. این فلز را پر مصرف ترین فلز در جهان می شناند. آلومینیوم رسانای برق و گرماست. چکش پذیری و انعطاف پذیری شکلی خوبی دارد و ضد زنگ است. این ویژگی ها سبب آن است تا امروزه لوله آلومینیومی و ورق آلومینیوم یکی از پر کاربردترین تجهیزاتی باشند. که در صنایع بزرگ و کوچک و سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرند.

ضخامت و اندازه لوله آلومینیومی بر اساس کاربرد آنها تعیین می گردد. به عبارت دیگر نیاز مشتری و نوع صنعتی که قرار است این لوله ها در آن استفاده شوند. نوع آلیاژ و ضخامت لوله آلومینیومی را مشخص می کند.

انواع لوله آلومینیومی کدامند؟

لوله های تولیدی از جنس آلومینیوم فقط به صورت درز دار تولید می شوند. و همانطور که از نام این لوله بر می آید. دارای جوش و درز است و از جوش دهی ورق آلومینیوم حاصل می گردد. زمانی که در یک پروژه نیاز به لوله های مستحکم و طویل باشد. از این نوع از لوله ها استفاده می شود.

ویژگیها

کاربرد در صنایع

به سبب مزایای بسیاری که فلز آلومینیوم و تجهیزات و ادوات منتج از آن دارند. لوله آلومینیومی و نیز ورق آلومینیوم، مصارف متعددی در صنایع بزرگ و کوچک دارند.

طراحان عرصه هوافضا همواره بر استفاده از متریال سبک، با دوام و با قیمتی به صرفه تأکید داشته اند. از این رو امروزه آلومینیوم متریال اصلی ساختار هواپیما را شکل می دهد. استحکام و سبک بودن لوله آلومینیومی سبب استفاده از آن در صنعت هوافضا شده است. به طوری که از آن در سوخت رسانی و انتقال روغن به هواپیما استفاده می شود. ورق آلومینیوم نیز در بدنه هواپیما نقش تعیین کننده دارد. تا جایی که بال هواپیما بین 30 تا 40 درصد کل آلومینیوم به کار رفته در ساختار آن را به خود اختصاص می دهد.

به سبب دوام، استحکام، قابلیت جوشکاری، شکل پذیری و دیگر ویژگی هایی که منحصر به فلز آلومینیوم است. استفاده از ورق آلومینیوم برای ساخت تجهیزات و دستگاه های کارخانه های متعدد همواره در اولویت است.

نقظه ذوب بالای آلومینیوم و نیز عدم شکننده بودن آن در دمای پایین. غیر قابل نفوذ بودن آن و سایر ویژگی هایی که برای لوله آلومینیومی مزیت محسوب می شود. سبب آن است که از آن برای انتقال مواد گازهای شیمیایی خطرناک مانند آلروآمونیاک یا انیدرید سولفورو بکارگیری شود.

ضد زنگ بودن، استحکام، رفلکتور بودن آلومینیوم و قیمت به صرفه آن سبب می شود. تا از ورق آلومینیوم برای ساخت لوازم خانگی نظیر یخچال، اجاق گاز، آبگرمکن، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی، مایکروویو و … استفاده شود.

لوله آلومینیومی به سبب قیمت مناسب، سبک بودن، دوام و استحکام بالا. و سایر ویژگی های منحصر به فردش در صنعت پزشکی برای ساخت انواع تجهیزات مانند صندلی چرخ دار، تخت بیمارستان، عصا و… کاربرد دارد.

آلومینیوم و منتجات آن در صنایعی نظیر داروسازی، ساخت و ساز، حمل و نقل، خودروسازی و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارد.

عنصر آلومینیوم

آلومینیوم عنصر یا عناصر آلومینیوم یک فلز نرم. نقره ایی و چکش پذیر با چگالی تقریباً 2770kg بر متر مکعب است. که در گروه بور قرار دارد. این عنصر پس از اکسیژن و سیلیسیم بیشترین و فراوان ترین عنصر. و همچنین فراوان ترین فلز در پوسته ی کره ی زمین است.

این فلز آلیاژی بصورت خالص بدلیل واکنشپذیری بسیار بالای خود بسیار به ندرت یافت میشود. بهمین علت بصورت ناخالص در سنگهای معدنی مختلف وجود دارد.

بیشتر آلومینیوم دنیا از سنگ بوکسیت بدست می آید. با اضافه کردن عنصرهایی مانند مس,سیلیسیم و روی به آلومینیوم میتوان به خواص مکانیکی بهینه و مطلوب رسید.

ویژگی آلیاژها

خصوصیات آلیاژهای این نوع فلز

این نوع فلزهای آلیاژی بدلیل داشتن خاصیت های خوب و منحصر خویش بمانند: قابلیت جوشکاری خوب. نسبت استحکام به وزن, مقاومت به خوردگی نسبتاً مطلوب, شکل و فرم پذیری عالی, بطور گسترده در ساخت انواع ساز ها. صنایع دریایی و هوایی, وسایل نقلیه, خطوط انتقال برق و … استفاده میشوند.

ویژگیهای کلی

خواص و ویژگیهای کلی

پایین بودن نسبی قیمت و بالا بودن استحکام آلومینیوم و آلیاژهای آن سبب آن است. که این فلز در بین فلزات غیر آهنی بیشترین کاربرد را در ساخت قطعات داشته است. قطعات آلومینیومی را میتوان به روشهای ریختگری ماسه ایی, ریختگری تحت فشار, سردکار (Cold Working). یا گرمکار (Hot working) و اکستروژن ساخت.

آلیاژهای این فلز دارای قابلیت ماشینکاری,لحیم کاری نرم, پرسکاری, لحیم کاری سخت و جوش کاری میباشند. آلومینیوم خالص در دمای 660 درجه سانتیگراد ذوب میشود. که برای تولید قطعات به شیوه ی ریختگری ماسه ایی یا ریختگری تحت فشار بسیار مناسب است.

اشکال تولید و عرضه آلومینیوم

اشکال و فرم تولید و عرضه این نوع فلز آلیاژی

این نوع فلز آلیاژی بصورت ورق, مفتول,فویل,میلگرد,تسمه,لوله و پروفیل های ساختمانی و اکسترودی در بازار وجود دارد. در جوش کاری یا لحیمکاری قطعات آلومینیومی بایستی نه نکات خاص توجه داشت. زیرا همه آلیاژهای آلومینیوم قابلیت جوشکاری ندارند.

مقاومت به خوردگی و سایش

مقاومت به خوردگی آلیاژهای آلومینیوم بستگی به کیفیت پوشش اکسیدی نازکی دارد. که بر روی آنها تشکیل میشود. از آنجا که آلومینیوم فلز فعالی است. این پوشش بسرعت بر روی آن شکل میگیرد. خراش با سایش این پوشش امکان خوردگی این فلز بوجود می آورد. به روش آنودایز کردن میتوان یک پوشش اکسیدی ضخیم بر روی سطح آلومینیوم ایجاد کرد.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

سلام، پاسخگو هستیم