فولاد 7176

فولاد 1.7176 از دسته فولاهای آلیاژی فنر بوده که با نام 55Cr3 نیز در میان فولادها معروف است.

فولاد 7176-فروش فولاد 7176-قیمت فولاد 7176-تسمه فنری 7176-میلگرد 7176

این محصول دارای ترکیب شیمیایی متوسط 0.55% کربن، 0.37% سیلیسیوم، 1-0.7% منگنز، 1-0.7% کروم و دارای مقدار ناچیزی فسفر و گوگرد می باشد.

از خصوصیات این محصول می توان به تنش پذیری خیلی خوب. خاصیت شکل پذیری خوب، خاصیت الاستیسیته خوب، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش اشاره نمود.

خواص مکانیکی

خواص فیزیکی

کاربرد فولاد 1.7176

مناسب برای ساخت فنرهای لایه ای تخت، فنرهای پیچشی و فنرهای استوانه ای برای صنایع خودروسازی

عملیات حرارتی

نمونه ای از فولاد فنری چیست؟

یک مثال خوب از چنین کاربردهایی، دیاگرام های فنری موجود در خودروها یا فنرهای جمع کننده در سیستم های کمربند ایمنی هستند. که خاصیت ارتجاعی دارند. این خاصیت ارتجاعی فولاد فنر نقش مهمی در عملکرد این قطعات با بارگذاری دینامیکی بالا دارد.

یکی دیگر از دلایل استفاده زیاد از فولاد فنر 1.7176 قیمت ارزان آن نسبت به سایر فولادهای پر کربن می باشد. که قیمت تمام شده محصول نهایی را پایین نگه می دارد.

فولاد 7176

ترکیب فولاد فنری چیست؟

انتخاب مواد مورد استفاده در ساخت فنر و طراح به طور کلی با دانستن مقاومت کششی و تسلیم فلزات آلیاژی مختلف تعیین می شود. در ساخت فولاد فنری، علاوه بر محتوای کربن آن که عموماً در محدوده 0.5% تا 1.0% است. فولادهای فنر ممکن است با ترکیبی از نیکل، منگنز، کروم، وانادیم، مولیبدن یا عناصر دیگر آلیاژ شوند.

با این حال، یک عنصر رایج که در ترکیب و ساخت فولادهای فنری ضروری است، سیلیکون است. این ماده به دلیل دوام و همچنین توانایی آن در حفظ شکل و انعطاف پذیری بسیار مورد توجه است. خواص آلیاژی آن نه تنها برای استفاده در کاربردهای فولادی فنر آلیاژی مناسب است. بلکه ویژگی های آن به این ماده کمک می کند تا استحکام تسلیم بالا را به آن بدهد.

تفاوت فولاد فنر با فنر چیست؟

فولاد آلیاژی از آهن و کربن است که برای افزایش خواص آن عناصر دیگری به آن اضافه شده است. انواع مختلفی از فولاد وجود دارد که هر کدام بسته به ترکیب خاص و تکنیک های فرآوری، خواص منحصر به فردی دارند.

فولاد فنری نوع خاصی از فولاد است که به دلیل استحکام تسلیم بالا، کشسانی، سختی و ارتجاعی مهندسی شده است. که آن را برای استفاده در فنرها و سایر کاربردها مانند گیره ها و زبانه ها مناسب می کند.

از نظر اینکه کدام بهتر است. واقعاً به نوع کاربرد آن بستگی دارد. برای قطعاتی مانند فنرها، اجزای سیستم تعلیق خودرو و سایر قطعات مکانیکی. که باید در برابر تنش های چرخه ای مقاومت کنند. فولاد فنر نسبت به فولادهای آلیاژی برتری دارد.

با این حال، برای کاربردهایی که به کشش، انعطاف پذیری و استحکام کششی بالا نیاز ندارند. فولاد معمولی یا سایر اشکال مناسب و مقرون به صرفه تر خواهد بود. استفاده از فولاد فنری دارای نکات منفی است. مانند ملاحظات اضافی مورد نیاز برای ماشینکاری و جوشکاری آن.

فولاد 7176

خواص بی نظیر فولاد فنری

فولاد فنر دارای خواص منحصر به فرد بسیاری است. که آن را برای تولید فنر و سایر اجزای مشابه ایده آل می کند.

از جمله :

انعطاف پذیری-فولاد فنری بسیار انعطاف پذیر است و می تواند پش از خم شدگی یا کشیده شدگی به شکل اولیه خود باز گردد.

استحکام و دوام-فولاد فنری می تواند بارهای سنگین را بدون شکستگی تحمل کند. و به ویژه در تحمل بارهای چرخه ای که باعث خستگی سایر آلیاژها می شود خوب عمل کند.

خاصیت ارتجاعی-فولاد فنری را می توان بدون از دست دهی شکل خود شکل داد. و پس از عملیات حرارتی انجام داد.

سخت شدن فولاد فنری

فرآیند سخت شدگی فنر گام مهم دیگری در ایجاد استحکام تسلیم بالای مواد است. سخت شدن می تواند از طریق عملیات حرارتی یا فرآیندی به نام سخت کاری انجام شود. این چکش کاری، نورد، کشیدن یا سایر ابزارهای فیزیکی است که می توان برای افزایش سختی آن استفاده کرد.

سخت شدن از طریق عملیات حرارتی، همانطور که از نام آن پیداست. با گرم کردن فولاد، و سپس سرد کردن مواد برای پایین آوری آن به دمای اتاق به دست می آید. پس از عملیات حرارتی، فولاد برای اطمینان از شکننده نشدن آن و همچنین برای جلوگیری یا کاهش تنش های داخلی آن، تمپر می شود.

فولاد فنری مورد عملیات حرارتی برای محصولاتی مانند تیغه اره، چاقو و فنرهای تخت استفاده می شود. روش های سخت کاری با رول کردن مواد برای کاهش ضخامت آن حاصل می شود. این فرآیند استحکام کششی مواد را افزایش می دهد. و ورق های فولادی فنری، نوارها، میله ها را تولید می کند.

فولاد فنری چه نوع فولادی است؟

فولاد فنری به طور کلی به عنوان فولاد کم آلیاژ، کربن متوسط یا فولاد پر کربن با قدرت تسلیم بسیار بالا طبقه بندی می شود. و این اجازه را می دهد تا مواد شکل گرفته علیرغم خم شدن یا پیچش قابل توجه به شکل اولیه خود بازگردند.

معایب فولاد فنری

با توجه به اینکه فولاد فنری هزینه تولید پایینی دارد. و معمولاً در بازار موجود است. با این حال، فولاد فنری می تواند مستعد خوردگی باشد و برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر دمای بالا دارند، نامناسب باشد.

فولاد 7176

آیا می توان فولاد فنری را جوش داد؟

فولاد فنری آلیاژی است که برای کاربردهای فنری تولید می گردد.

به دلیل اثر حرارتی در حین جوشکاری، قطعه مورد جوش دهی سخت می شود. و ممکن است باعث ترک خوردگی شود.

فولاد فنر دارای چه مقاطعی است؟

فولاد فنر دارای مقاطع مختلفی است از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

باید متذکر شد که بیشترین مقاطع فولاد فنری موجود در بازار به صورت (ورق، رول، تسمه، مفتول و میلگرد) می باشد.

فولاد فنر سخت است یا نرم؟

به طور کلی فولادی فنری در بازار به دو صورت مشهور می باشد.

فولاد فنری نرم

فولاد فنری سخت و یا آبدار

باید بیان نمود که فولاد فنری نرم را فولادی می گویند. که قابل عملیات حرارتی است و می توان سختی آن را بالاتر برد.

در فولاد فنری نرم که قابل عملیات حرارتی می باشد. شما می توانید به راحتی فولاد فنری نرم را سوراخکاری، برش، خم، گیوتین ویا هر عملیات دیگری بر روی آن انجام دهید. و سپس محصول نهایی را عملیات حرارتی نموده و سخت نمایید و سختی آن را بالا ببرید.

اما در فولاد فنری آبدار یا سخت شده، فولاد فنری آبدار قابل عملیات حرارتی نمی باشد. زیرا این فولاد قبلاً عملیات سخت کاری بر روی آن انجام می شود. و سختی آن به حداکثر نهایی می رسد و همچنین با توجه به اینکه سختی این فولاد بسیار بالا می باشد. از طرف شما به راحتی فولاد فنر نرم، نمی توانید آن را سوراخ کاری، برش و خم نمایید.

قوی ترین فلز فنر چیست؟

کروم وانادیوم قوی ترین و مقاوم ترین فولادهای فنری است. و خواص خستگی عالی دارد. سیم موززیک یک آلیاژ فولادی با کربن بالا با عمر خستگی خوب است و می تواند تنش های بالا را تحمل کند، اما شکننده است. فولاد ضد زنگ یک ماده مقاوم در برابر خوردگی است که می تواند در محیط های سخت و دما مقاومت کند.

کاربرد های رایج فولاد فنری

فنرها- از ماشین آلات روزمره گرفته تا قطعات خودرو. فولاد فنر معمولاً برای ایجاد فنرهای پیچشی، فنرهای فشاری، فنرهای پیچشی و فنرهای بزرگ استفاده می شود. تجهیزات پزشکی- فولاد فنری اغلب برای ایجاد ابزار پزشکی مانند ابزار جراحی و وسایل ارتودنسی استفاده می شود.

خاصیت آهنربایی فولاد فنری

فولاد فنر به دلیل داشتن کربن کم، متوسط، بالا، خاصیت آهنربایی دارد.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

سلام، پاسخگو هستیم