استیل 310 یکی از انواع فولاد زنگ نزن آستنیتی متوسط کربن است که خواص بسیار خوبی را در دمای بالا نشان می دهد.

استیل 310 – قیمت استیل 310- فروش استیل 310-فولاد نسوز -استیل نسوز-steel

استیل 310

به همین دلیل در دسته فولادهای نسوز قرار می گیرد. این آلیاژ، در مواردی که به مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون در دمای بالا نیاز است، کاربرد دارد.

فولادهای زنگ نزن در بازار با نام استیل شناخته می شوند. این آلیاژها به دلیل حضور مقادیر بالای عناصر آلیاژی مانند کروم و نیکل، خواص مقاومت به خوردگی مطلوبی را ارائه می دهند. فولادهای زنگ نزن را می توان بر اساس نوع ریزساختار آنها در چهار دسته بندی کلی آستنیتی، فریتی، مارتنزیتی و داپلکس قرار داد.

از بین انواع آلیاژهای استیل، استیل آستنیتی بیشترین کاربرد را دارد. آلیاژهای سری 200 و 300 در دسته فولادهای آستنیتی هستند. این دو گروه از نظر خواص مغناطیسی، اغلب نگیر بوده و مقاومت به خوردگی قابل قبولی نیز دارند.

مقاطع فولادی تولیدی از انواع فولادهای زنگ نزن، از تنوع بالایی برخوردارند. همچنین با توجه به خواصی که ارائه می دهند. گستره وسیعی از کاربردها را در صنایع مختلف دارا هستند. از پرکاربردترین این مقاطع می توان به ورق استنلس استیل اشاره کرد که در گریدهای مختلف مانند استیل 304،316،321،310 و … در بازار موجود است. مقدار عناصر آلیاژی و در نتیجه خواص هر کدام از این آلیاژها متفاوت می باشد. و تحت تأثیر این عوامل، قیمت ورق استیل در آلیاژهای مختلف نیز متفاومت است.

استیل 310

اِستیل310 از انواع استیل نسوز است. که با توجه به درصد کروم و نیکل بالای موجود در آن، مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون. خود را در دماهای کاری بالا، حفظ می کند. این نوع فولاد ضد زنگ تحت استاندارد DIN آلمان، استیل 1.4841 می نامند.

استیل نسوز 310 علاوه بر ارائه خواص مطلوب در دمای بالا، در دماهای فوق سرد نیز خواص مطلوب خود را حفظ می کند. همین ویژگی موجب آن است که تا در گستره دمایی وسیعی کاربرد داشته باشد.

گرید 310S نوع کم کربن استیل 310 است. در مواردی که به خواص جوشکاری بهتری نیاز باشد. این نوع آلیاژ به جای استیل 310 به کار می رود. نوع پر کربن استیل 310 که با نام 310H شناخته می شود. مقاومت به خزش بیشتر و استحکام بالاتری نسبت به استیل 310 نشان می دهد، اما در مواردی که نیاز به جوشکاری باشد، کاربرد ندارد.

مقاله مرتبط جهت مطالعه  قوطی استیل 316-فروش قوطی استیل 316-قیمت قوطی استیل 316-استنلس استیل 316

مهم ترین خواص استیل 310 شامل موارد زیر است.

مشخصات استیل نسوز 310

آلیاژهای استنلس استیل در انواع مختلف در بازار موجود است. انتخاب هر کدام از این آلیاژها نیازمند این است که اطلاعاتی دربراه خواص آنها داشته باشید تا آلیاژ مناسب را برای کاربرد مورد نظرتان برگزینید.

ترکیب شیمیایی استیل 310

مقدار عناصر آلیاژی موجود در ترکیب آلیاژهای استیل، تعیین کننده خواص آن و در نتیجه کاربرد آن می باشد. میزان کربن موجود در استیل 310، حداکثر 0.25 درصد. مقدار کروم آن بین 24 تا 26 درصد و مقدار نیکل آن 19 تا 22 درصد می باشد. مقدار زیاد کروم و مقدار متوسط نیکل در این آلیاژ موجب آن است تا مقاومت بالایی در مقابل خوردگی داشته باشد.

میزان کربن در ترکیب شیمیایی نوع کم کربن استیل 310، حداکثر 0.08 درصد و در استیل 310 پر کربن، بین 0.04 تا 0.1 درصد است.

مقاومت به خوردگی استیل نسوز 310

درصد کروم بالای موجود در ترکیب این آلیاژ، علاوه بر افزایش مقاومت به حرارت، موجب افزایش مقاومت به خوردگی نیز شده است. با وجود اینکه مقدار کروم و نیکل بالای موجود در استیل 310 منجر به افزایش مقاومت به خوردگی این فولاد. حتی بیشتر از استیل 304 شده است، اما از آن نمی توان در محیط های خورنده مرطوب و در معرض خوردگی تر، استفاده کرد.

استیل نسوز 310 به دلیل اینکه مانند استیل 316، در ترکیب خود مولیبدن ندارد، بنابراین مقاومت به خوردگی حفره ای آن بسیار ضعیت است. همچنین لازم به ذکر است که این آلیاژ، زمانی که در معرض دمای بالا. و در محدوده دمایی بین 550 تا 800 درجه سانتی گراد قرار می گیرد. در مقابل خوردگی بین دانه ای حساس می شود.

قابلیت جوشکاری استیل 310

استیلِ 310، از قابلیت جوشکاری قابل قبولی برخوردار بوده و قابلیت جوشکاری با تمامی روش های متداول جوشکاری را دارد. انواع روش های جوشکاری مورد استفاده برای ایجاد اتصالات در این استیل شامل جوشکاری دستی، تیگ و میگ می باشد.

مقاله مرتبط جهت مطالعه  میلگرد آلومینیوم-فروش میلگرد آلومینیوم-قیمت میلگرد آلومینیوم-میلگرد آلیاژی ضد زنگ

اما در جوشکاری آن باید به مواردی توجه کرد که عبارتند از:

عملیات حرارتی اِستیل 310

عملیات حرارتی استیل 310 از نوع آنیل حل سازی است. در طی آن استیل تا محدوده دمایی 1040 تا 1065 درجه سانتی گراد گرم شده. و در مدت زمان مشخصی در این دما نگه داری می شود. و سپس تحت کوئنچ قرار می گیرد.

مانند سایر انواع استیل آستنیتی، استنلس اِستیل 310 نیز قابلیت سخت شدن با عملیات حرارتی را ندارد. اما می توان آن را با روش کارسرد سخت کرد که عملاً به ندرت انجام می شود.

دمای کاری استیل 310

در صورتی که استیل 310 به طور مداوم در معرض دمای بالا باشد. دمای کاری آن 1150 درجه سانتی گراد و در شرایطی که به صورت ناپیوسته تحت دمای بالا باشد. دمای کاری آن 1040 درجه سانتی گراد است. استیل 310 به دلیل وجود عناصر آلیاژی بیشتر، نسبت به استیل 309، دمای کاری بالاتری دارد.

کاربرد اِستیل 310

با توجه به خواص مطلوب استیل نسوز 310 که در بالا به آن ابیان شد. این نوع فولاد زنگ نزن کاربرد گسترده ای را در صنایع مختلف یافته است. برخی از کاربردهای مهم این استیل شامل موارد زیر است.

استیلِ 310 در شکل های ورق، میلگرد، مفتول، لوله بدون درز و درز دار و … در بازار موجود است. میلگرد استیل 310 از جمله مقاطع پرکاربرد از جنس استیل 310 است. با توجه به خواص مورد انتظار از این مقطع، در موارد مختلفی کاربرد دارد.

مقاله مرتبط جهت مطالعه  میلگرد vcn200-فروش میلگرد vcn200-قیمت vcn200-گرد vcn200-فولاد vcn200

میلگرد استیل 310

میلگرد استیلِ 310 از طریق نورد مقاطع میانی مانند بیلت و بلوم، تولید می شود. این نوع میلگرد دارای خواص مکانیکی و مقاومت به خوردگی خوب در دماهای بالا و همچنین چقرمگی خوب در دماهای فوق سرد است. با توجه به این خواص مطلوب و قابلیت جوشکاری و ماشینکاری خوبی که ارائه می دهد، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد استیلِ 310 از جمله مقاطع فولادی وارداتی محسوب می شود. در نتیجه می توان عامل نوسانات ارز در داخل کشور را از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت میلگرد استیل 310 در نظر گرفت.

خرید میلگرد استیل 310

همانطور که در بالا بیان شد میلگرد. استیلِ 310 در خارج از ایران تولید شده و به بازار آهن آلات وارد می شود. از نکاتی که باید در خرید این نوع میلگرد استیل مورد توجه قرار داد. برند تولید کننده آن می باشد. به این دلیل که کیفیت و همچنین سایز محصول تولیدی هر کدام از این برندها متفاوت است.

توصیه می شود اگر قصد خرید میلگرد استیل نسوز310 یا هر نوع میلگرد استیل دیگری را دارید. از کارشناسان مجرب که در این حوزه، فعالیت دارند مشاوره بگیرید. کارشناسان فولاد رسول دلاکان می توانند در خرید انواع مقاطع استیل و فولاد آلیاژی و فولاد های نسوز و دریایی شما را راهنمایی نمایند. تا خرید مطمئن ، مناسب با نیازتان را تهیه نمایید.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

سلام، پاسخگو هستیم